Har du startat ett eget företag och behöver hjälp med att komma igång eller vill du göra några uppdateringar för att öka trovärdigheten för ditt företag som redan har existerat ett tag? Eftersom allt fler företag är verksamma endast online finns det många tips och tricks för att hjälpa kunderna att välja dina produkter eller din service, istället för dina konkurrenters. Det är inte lätt att sticka ut ur mängden, men ta en titt på din hemsida och kontrollera om dessa faktorer redan är på topp eller kräver en uppdatering:
Text och översättning
I en onlinebutik är textinnehållet av största betydelse. Med en välutformad text kan du berätta om dig själv, ditt företag och dina tjänster. Om du säljer olika typer av produkter är detta din chans att presentera vad du erbjuder, hur de avviker från mängden och varför kunden ska välja just din produkt. Att ständigt optimera texterna och innehållet på webbplatsen är därför av största vikt.
För ett brett utbud av kunder väljer många även att översätta sin hemsida till flera olika språk. För att få hjälp med ett textinnehåll och översättningar av toppkvalitet är det rekommenderat att ta hjälp av en professionell skribent, översättare eller översättningsbyrå. Diction.se är en översättningsbyrå som erbjuder alla typer av översättningar och även har professionella copywriters som är specialiserade på SEO (sökmotoroprimering), säljmaterial, hemsidor, produktbeskrivningar och nyhetsbrev. Du kan enkelt kontakta dem för en offert och tillsammans gå igenom hur hemsidans innehåll ska se ut och vilket ditt budskap är.
Design
Det första man lägger märke till då man loggar in på hemsidan är designen. En otydlig hemsida som ser lite gammaldags ut får kunderna att skrolla vidare direkt. Se till att din design är tilltalande, smidig och att all information är lätt åtkomlig. Du kan även öka din trovärdighet genom att lägga till korta recensioner av dina kunder samt eventuella certifikat eller utmärkelser.